4 sposoby na zwiększenie siły

fitmania

Siła naszych mięśni pomaga nam nie tylko na boxie w trakcie wykonywania WOD-u ale także poza nim. Mając na uwadze takie ćwiczenia jak przysiady, martwy ciąg, clean and jerk możemy znacznie poprawić naszą siłę. Jednak jesteśmy ludźmi i lubimy różnorodność. Dlatego też mamy dla Was 4 alternatywne ćwiczenia na poprawę siły i wytrzymałości mięśniowej:

    1. Snatch Grip Deadlift -  czyli martwy ciąg dla zaawansowanych lub martwy ciąg rwaniowy wykonywany przez dwuboistów. W tym przypadku kąt pomiędzy ramieniem a tułowiem to mniej więcej 45 stopni.  Jeżeli porządnie nauczysz się techniki tego ćwiczenia i wrzucisz ciężary momentalnie wzmocnisz górną część pleców  i stabilizację tułowia.
      snatch deadlift trening crossfit gdynia Adam Kuźmiński
    2. Spacer farmera – najlepiej do tego ćwiczenia używać specjalnych sztang do spaceru farmera lub trap bar-u. Używając profesjonalnego sprzętu idealnie rozłożysz ciężar na całe ciało oraz ochronisz stopy od przygniecenia.  Spacer farmera poprawia wytrzymałość i siłę naszych ramion, pleców i przede wszystkim korpusu. Dodatkowo jest on wzmocnieniem dla martwego ciągu. Warto wrzucić to ćwiczenie do treningu chociaż raz w tygodniu. 

       
    3. Paused front squad – przysiady z przytrzymaniem napięcia w pozycji dolnej. Mała przerwa w trakcie przysiadu znacznie utrudni Ci podniesienie się do pozycji pionowej – i to właśnie wtedy Twoje mięśnie nóg oraz core dają z siebie wszystko. Oczywiście wszystko należy robić z umiarem. Trzeba uważać żeby nie przesadzić z ciężarem, ponieważ w tym ćwiczeniu bardzo mocno obciążane są również plecy.
      pause front squat trener crossfit trening Mirek Kwiatek CrossBox Marina
    4.  Pompki – wiem, że trochę to nie pasuje do pozostałych  trzech ale zaufajcie…  Pompki to chyba najpopularniejsze z wszystkich ćwiczeń, jednak bardzo często zaniedbywane. W dzisiejszych czasach mamy setki różnych opcji: pompki szerokie, pompki wąskie, pompki z klaśnięciem i tak dalej. Wykonuj maksymalną ilość powtórzeń w najróżniejszych kombinacjach a zobaczysz MEGA poprawę.
      pushup fitmania olstyn trening crossfit strength

 

Tak więc sami już teraz wiecie, że siła naszych mięśni nie musi być budowana tylko martwym ciągu. Oprócz wymienionych wyżej ćwiczeń istnieje jeszcze wiele więcej alternatyw. Nie pozostało nic innego jak poćwiczyć…

 

Podsyłajcie nam swoje materiały filmowe i zdjęcia oraz oznaczajcie się #Crosstrec

 

ZOBACZ TEŻ:

- WYZNACZANIE CELÓW

- TABATA

- HSPU: Jak zacząć

POWIĄZANE ARTYKUŁY

Trening CrossFit: Pull Up [Podciąganie]

Podciąganie to wydawałoby się bardzo proste ćwiczenie, które nie wymaga specjalnej techniki. Pozory jak zwykle są mylące.

CrossFit: 12 niepisanych zasad

CrossFit oprócz podstawowych reguł postępowania ma także niepisane zasady, które obowiązują i są wymagane od każdego zawodnika. Mamy dla Was 12 takich zasad.

CrossFit: Jak dbać o sprzęt?

Sprzęt jak to sprzęt zawsze się psuje. Jak sprawić żeby popsuł się później? Zapraszamy do lektury!
© 2015 Trec Nutrition Sp. z o.o. All rights reserved
projekt i realizacja: [zjednoczenie]