Ćwiczenia CrossFit: 8 podstawowych ćwiczeń dla początkującego CrossFitowca

trening+crossfit+dla+poczatkujacego.jpg

Od Wall balli do burpees, od toes to bar do kettlebells. Początkowo CrossFit może być dość zagmatwany. W tym artykule mamy dla Was 8 ćwiczeń, które sprawią, że będziecie chudsi, silniejsi i zdrowsi.

 

Ćwiczenia CrossFit początkowo wydają się mega skomplikowane. Jeżeli jesteś nowicjuszem lub ćwiczysz stosunkowo krótko zapewne podstawowe ćwiczenia bardzo często Cię delikatnie mówiąc frustrowały. Przedstawione w tym artykule ćwiczenia to podstawowa baza każdego CrossFitowca, z której możemy zacząć rozwijać nasze umiejętności. Od razu należy wspomnieć, że aby wykonać bazę ćwiczeniową CrossFit nie potrzebujemy specjalnego kursu czy doświadczenia w fitness. Jedyne co będzie nam potrzebne to samozaparcie, silna wola i nieustępliwość.

 

CrossFitowcy to bardzo przyjazna ekipa dzięki czemu, nawet jeśli początkowo nie będzie Ci wszystko wychodziło, nikt nie będzie się z Ciebie nabijał czy dogryzał. Nasza familia może Cię jedynie zmotywowac i dać pozytywnego kopniaka.

Zanim zaczniesz trenować, nie zapomnij o aktywnym, dynamicznym stretchingu. Rozciąganie i mobility to nieodłączna część treningu CrossFit.

 

 

Ćwiczenia CrossFit: Squat – przysiady

Prosty i podstawowy ruch . Jak już zaczniesz robić przysiady wkrótce zaczniesz progresować i tworzyć najróżniejsze wariacje tego ćwiczenia. Zaczniesz od przysiadów bez ciężaru, później dodasz sztangę, kettlebell i tak dalej. Dobry Squat to podstawa.

 

 

padnij powstań trening crossfit

Ćwiczenia CrossFit: Burpees- padnij-powstań

Podstawowym ćwiczeniem w treningu CrossFit zawsze było i będzie burpees. Jest to ćwiczenie angażujące całe ciało, przez co wymaga ono dość sporo sił. Możesz kochać lub nienawidzić burpees lecz jedno jest pewne – to jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń CrossFit. Polega ono na jak najszybszym zejściu do pompki(położeniu się na ziemi) po czym podeniesienu się i wyskoku w górę. Tak czy siak- powodzenia ;)

 

 

Ćwiczenia CrossFit: Pompki

Pompki to świetny sposób na budowanie siły. W tym ćwiczeniu najciężej pracują górne partie mięśniowe takie jak barki czy klatka. Co ważne, pozycja pompki znakomicie wpływa na naszą postawę oraz mięśnie głębokie core.

Ciekawe - masa naszych kości spada z wiekiem(w szczególności po trzydziestce). Jeśli nie będziemy o siebie dbali spadek masy kostnej może doprowadzić do osteoporozy, która charakteryzuje się osłabieniem struktury kości. Wykonywanie ćwiczeń opartych na ciężarze własnego ciała jak pompki wzmacnia nasze nadgarstki, przedramiona, łokcie, ramiona oraz barki. Dodatkowo hamują one proces utraty masy kostnej jednocześnie sprawiając, że nasze kości stają się silniejsze i gęstsze.

 

 

 

trening crossfit toruń podciąganie pull up

Ćwiczenia CrossFit: Pull-up – podciąganie

Dokładnie tak jak push-up tak samo pull-up to świetne ćwiczenia, oparte na ciężarze własnego ciała, angażujące górne partie mięśniowe w tym ramiona i plecy.   Początkowo pull-up może to być dla Ciebie bardzo trudne, jeżeli nie masz siły na podciąganie się. Nie martw się jest wiele skutecznych sposobów na poprawę siły w górnej części dzięki czemu zanotujesz szybki progres i bez problemu wskoczysz na drążek.

 

 

 

martwy ciąg deadlift trening crossfit

Ćwiczenia CrossFit: Deadlift – martwy ciąg

Martwy to podstawowe ćwiczenie CrossFitowca wykonywane ze sztangą. Nie jest ono najłatwiejsze technicznie lecz poprawnie wykonane jest niezwykle skutecznie. Deadlift rozwija nasze plecy i mięśnie głębokie core jednocześnie nadaje nam pewności siebie. Dobra informacja dla Panów: martwy ciąg pomaga w produkcji testosteronu.

 

 

 

trening crossfit wall ball fitmania olsztyn

Ćwiczenia CrossFit: Wall-ball

To bardzo proste i „fajne” ćwiczenie(serio daje dużo fun-u). To ćwiczenie nieco bardziej fitnesowe jednak wpływa na  naszą kondycje i wytrzymałość, dlatego warto je wykonywać.

 

 

 

trening crossfit palce do drążka toes to bar

Ćwiczenia CrossFit: Toes to bar – Wznosy nóg w zwisie

Aby wykonać to, wydawałoby się, proste ćwiczenie potrzebujemy jedynie drążka. Nie ukrywam ale toes to bar wymaga od nas nie tylko siły przedramion ale przede wszystkim mięśni brzucha i core. Jeżeli chcecie mieć dobrze rozwinięte mięśnie brzucha oraz core – róbcie toes to bar.

 

 

 

trening crossfit kettlebell swing

Ćwiczenia CrossFit: Kettlebell swing

Swing to świetne ćwiczenie na plecy, core, przedramiona, siłę uchwytu oraz kondycję. To kolejne ćwiczenie angażujące całe nasze ciało. Wymaga ono pełnej kontroli nad ciężarem przez co wszystkie pracujące mięśnie są w permanentnym napięciu. 

 

Teraz nie pozostało Ci nic innego jak spakować torbę, ręcznik i dużą butelkę wody i pomaszerować do najbliższego boxu na Trening CrossFit.


ZOBACZ TEŻ:

POWIĄZANE ARTYKUŁY

Trening Crossfit: 5 oznak przetrenowania

Trening CrossFit nie sprawia Ci już takiej przyjemności? Jesteś zmarnowany, permanentnie zmęczony lub po prostu przetrenowany? W tym tekście dowiesz się jak...

4 sposoby na zwiększenie siły

Mamy dla Was 4 alternatywne ćwiczenia na poprawę siły i wytrzymałości mięśniowej:

Z kanapy na CrossFit

Sprawdź co powinieneś wiedzieć zanim zejdziesz z kanapy i pójdziesz na trening CrossFIt.
© 2015 Trec Nutrition Sp. z o.o. All rights reserved
projekt i realizacja: [zjednoczenie]