Double Unders tips & trics

CrossFit Triple undrs jakub szyszka

Double unders- przeskok nad skakanka tak aby linka ominęła linię stóp dwukrotnie. Ćwiczenie, które jedni załapuja w ciągu kilkudziesięciu minut, inni potrzebują "ciut"wiecej czasu. 

Ponizej garść porad, które pomoga Ci w nauce, bądź w polepszeniu techniki, pozwoli Ci to na bezpolesne przeskoki ;)

 

1. Pracuj nad wyskokiem

Kiedy przymierzamy się do „dabli” najczęściej chcemy zrobić je jak najszybciej- jak najszybciej skakać i jak najszybciej machać…

Pamiętaj że skakanka ma minąć linię stóp dwukrotnie, przez co potrzeba dla niej więcej czasu. Dlatego wyskok powinien być wyższy i wolniejszy dzięki czemu będzie wystarczająco dużo czasu dla linki/kabla.

double unders crossfit zawody amarok

 

2. Praca nadgarstkiem

Równie często popełniany błąd- osoby poczatkujace podczas skakania machają całymi dłońmi-nazwijmy to młyn. Wykonuj ruch skakanki z nadgarstka, pozwoli to na zaoszczędzenie energii i nie pospina Ci rąk

double unders crossfit zawody amarok crossfit białystok

 

3.Trzymaj łokcie blisko ciała

Wielu osobom wydaje się, że proste ręce podczas skakania ułatwia sprawę. Nic bardziej mylnego, staraj się trzymać łokcie blisko ciała, dzięki czemu nie "skrócisz" sobie skakanki, i będziesz miał więcej miejsca dla siebie w momencie wyskoku- trudniej będzie zahaczyć skakanką o ciało.

łódź garage games zawody crossfit double unders technika

 

4. Wyprostowana sylwetka

Osoby poczatkujące podczas skakania wychylają się  do przodu chcąc sobie ułatwić ćwiczenie. Staraj sie skakać w pozycji wyprostowanej, "ciągnąc" głową do sufitu.

 

5. Ćwicz, Ćwicz jeszcze raz Ćwicz

Jak pisałem wcześniej (TU) jak już wychwycisz rytm-reszta sama przyjdzie. Jeżeli jesteś osobą poczatkujacą polecam Ci :

-Zacznij od normalnych wyskoków przeplatając co piate, szóste powtórzenie "dabla".

(powtarzaj tak aż DU wyjdzie Ci bez problemowo)

-Zwiększ liczbę skoków do np. 100 repów a co 10 powtórzeń wpleć DU

(Powtarzaj, aż będziesz w stanie wykonać to unbroken – bez przerwy)

-Skacz normalnie, co piate i szóste powtórzenie wykonaj DU

-Jeżeli poprzednia czynność nie sprawia Ci problemu próbuj skakać Double Unders , z jak największa ilością powtórzeń, nieprzerwanie.

 skakanka crossfit speed rope

 

Pamiętaj bądź cierpliwy i wytrzymały, pręgi noś z dumą ;)

Początki nie będą lekkie, ale za to jak wydzie- fun bedzie nie do opisania

Piszcie i komentujcie jeżeli macie pytania przesyłajcie je w komentarzach pod artykułem badź poprzez kontakt/ Facebook

 

Piona!!

POWIĄZANE ARTYKUŁY

Trening CrossFit: Pull Up [Podciąganie]

Podciąganie to wydawałoby się bardzo proste ćwiczenie, które nie wymaga specjalnej techniki. Pozory jak zwykle są mylące.

CrossFit: 12 niepisanych zasad

CrossFit oprócz podstawowych reguł postępowania ma także niepisane zasady, które obowiązują i są wymagane od każdego zawodnika. Mamy dla Was 12 takich zasad.

CrossFit: Jak dbać o sprzęt?

Sprzęt jak to sprzęt zawsze się psuje. Jak sprawić żeby popsuł się później? Zapraszamy do lektury!
© 2015 Trec Nutrition Sp. z o.o. All rights reserved
projekt i realizacja: [zjednoczenie]