Słownik cz.I

Słownik czfot. Magda Andrzejewska ZapytajTrenera.pl

Osoby poczatkujące mogą nie do końca rozumieć jaki trening mają wykonać, ze wzgledu na skróty jakie znajdują sie na tablicy.

Dlatego też przedstawiamy wam  pierwsza część "Słowniczka" pojęć, z którymi wcześniej czy później bedziecie mieli styczność.

 

Workout Of The Day (WOD) – „Trening dnia”, czyli część główna każdego treningu trwająca od kilku do kilkunastu minut.

Rest Day – Dzień odpoczynku

Set- ilość serii danego ćwiczenia

Rep- ilość powtórzeń np. w secie.

Benchmark – jest to WOD sprawdzający Twoją sprawność. Z góry ustalone zestawy ćwiczeń. Tzw. dziewczyny

As many rounds as possible (AMRAP) – jak najwięcej rund w określonym czasie (np. AMPRAP 20 min)

3R4T/3RFT – 3 rounds for time – 3 rundy na czas

Scaled/ Skalowanie – dostosowywanie obciążenia, liczby powtórzeń, ćwiczeń do swojego poziomu. Zmniejszanie np. obciążenia w WOD, tak aby dać radę go wykonać bezpiecznie.

Rx –W odniesieniu do WOD, „Rx” oznacza oryginalne obciążenie, bez skalowania

Heat – każdy WOD wykonywany na zawodach może być podzielony na „Heat 1″, „Heat 2″ itd. Jest to podział na grupy zawodników podczas

EMOM – (Every Minute on the Minute) – wykonywanie określonego ćwiczenia co pełną minutę.

Gymnastics – ćwiczenia gimnastyczne

Weightlifting – podnoszenie ciężarów

Powerlifting – trójbój siłowy

MetCon – Metabolic Conditioning – ćwiczenia „cardio”, nie koniecznie tylko „cardio”, można też tak określić dużą intensywność i  mały ciężar

Mobility – zwiększanie mobilności, zakresu ruchu w stawach, rozciąganie, przeciwdziałanie kontuzjom

Streching – rozciąganie

Tabata – zestaw dowolnych ćwiczeń wykonywanych w następująco: 8 rund: 20 sekund pracy, 10 sekund odpoczynku.

BW – Body Weight – masa ciała

PR – personal record –  personalny rekord „życiówka”

ROM – (ang. Range of Motion) – zasięg ruchu

Rep – repetition – powtórzenie

Set – seria

RM – rep max – maksymalne powtórzenie, 5RM – pięć powtórzeń na maksymalnym ciężarze, 1RM – jedno powtórzenie na maksymalnym ciężarze

POWIĄZANE ARTYKUŁY

7 kobiecych problemów z CrossFit-em

Kobiet w CrossFit ma ciężkie życie. Sprawdźcie z czym muszą zmagać się dzielnie Panie CrossFiterki

Trening Crossfit: 5 oznak przetrenowania

Trening CrossFit nie sprawia Ci już takiej przyjemności? Jesteś zmarnowany, permanentnie zmęczony lub po prostu przetrenowany? W tym tekście dowiesz się jak...

4 sposoby na zwiększenie siły

Mamy dla Was 4 alternatywne ćwiczenia na poprawę siły i wytrzymałości mięśniowej:
© 2015 Trec Nutrition Sp. z o.o. All rights reserved
projekt i realizacja: [zjednoczenie]