Pompki w staniu na rękach- Pike Push up / Hanstand Push up / HSPU

HSPU Technika

Jak zacząć pompki w staniu na rekach wraz z progresją ćwiczenia.

 

 

Jeżeli wcześniej nie wykonywałeś tego ćwiczenia, bądź nie czujesz się pewnie, warto rozpocząć  od najprostszej wersji Pike Push-up.

 

Pike push-up

Ćwiczenie, które przyzwyczai nasze ramiona do pracy w pionie.

Układamy się w "daszek" i wykonujemy ruch.

pike press scaled hspu handstand push up crossfit Trójmiasto Maciek Bielski.jpg trening crossfit cross trening crossfit trainer lvl 1

 

Ważne aby ruch działał w pionie nie w poziomie- to nie jest zwykła pompka.

pike press scaled hspu handstand push up crossfit Trójmiasto Maciek Bielski.jpg trening crossfit cross trening crossfit trainer lvl 1

 

Jeżeli ta wersja nie sprawia Ci problemu, możesz ustawić nogi na Box-ie.

Tak aby uzyskać kąt 90`. Dzięki temu korpus znajdzie się w pozycji takiej jak przy HSPU.

pike press scaled hspu handstand push up crossfit Trójmiasto Maciek Bielski.jpg trening crossfit cross trening crossfit trainer lvl 1 pike press from box

 

pike press scaled hspu handstand push up crossfit Trójmiasto Maciek Bielski.jpg trening crossfit cross trening crossfit trainer lvl 1

 

Kolejnym elementem jest kipping: ugięcie nóg w biodrach i mocne wybicie pięt.

Pozwoli Ci to wykonać większą liczbę powtórzeń w określonym czasie.

 

Kipping

W "pozorowanym" staniu na głowie ugnij nogi w biodrze i kolanach

pike press scaled hspu handstand push up Crossfit Trójmiasto Maciek Bielski cross trening box jump pike press tech kipping hspu

 

Następnie mocno i energicznie wypchnij pięty w tył jednocześnie prostując ramiona.

pike press scaled hspu handstand push up crossfit Trójmiasto Maciek Bielski.jpg trening crossfit cross trening crossfit trainer lvl 1

 

HSPU- Hand Stand Push-up Wyodrębnić możemy 3 różne warianty

Half Kipping, wersja "pół na pół" gdzie używam jednej nogi do podbicia ciała.

pike press scaled hspu handstand push up Crossfit Trójmiasto Maciek Bielski cross trening box jump pike press techkipping hspu half kipping scaled kipping hspu

 

Strickt- czyli wersja siłowa gdzie pracują same ręce.

Kipping- wariant z wybiciem gdzie pracują obie nogi.

pike press scaled hspu handstand push up Crossfit Trójmiasto Maciek Bielski cross trening box jump pike press techkipping hspu half kipping scaled kipping hspu hand position ułozenie rąk leg position kipping

 

Ważnym elementem technicznym podczas wykonywania ćwiczenia jest prawidłowy kąt pracy ramion zwłaszcza w stawach łokciowych,

pike press scaled hspu handstand push up Crossfit Trójmiasto Maciek Bielski cross trening box jump pike press techkipping hspu half kipping scaled kipping hspu hand position ułożenie rak

 

Oraz prawidłowa praca nóg tak by piety "ciągnęły" w stronę sufitu.

pike press scaled hspu handstand push up Crossfit Trójmiasto Maciek Bielski cross trening box jump pike press techkipping hspu half kipping scaled kipping hspu hand position ułozenie rąk leg position

AUTOR

Trener CrossFit lvl 1 Maciej bielski CrossFit Trójmiasto

Maciej Bielski

CrossFit Trójmiasto

POWIĄZANE ARTYKUŁY

Trening CrossFit: Pull Up [Podciąganie]

Podciąganie to wydawałoby się bardzo proste ćwiczenie, które nie wymaga specjalnej techniki. Pozory jak zwykle są mylące.

CrossFit: 12 niepisanych zasad

CrossFit oprócz podstawowych reguł postępowania ma także niepisane zasady, które obowiązują i są wymagane od każdego zawodnika. Mamy dla Was 12 takich zasad.

CrossFit: Jak dbać o sprzęt?

Sprzęt jak to sprzęt zawsze się psuje. Jak sprawić żeby popsuł się później? Zapraszamy do lektury!
© 2015 Trec Nutrition Sp. z o.o. All rights reserved
projekt i realizacja: [zjednoczenie]