Wyznaczanie celów

Mistrzostwa kettlebell

Wyznaczanie celów życiowych, sportowych i wielu wielu innych
jest pierwszym dobrym krokiem w stronę sukcesu. Mamy dla Was
kilka rad, jak projektować i układać własne cele.

 

Wyznaczanie celów to bardzo wartościowa lecz często pomijana praktyka. Jest to proces efektywny, ponieważ koncentruje się nie tyle na przyszłości co na teraźniejszości. Dodatkowo wyznaczone cele pozwalają nam się skupić na tylko jednym wydarzeniu, dzięki czemu wkładamy w nie więcej pracy. Należy pamiętać, że kiedy wyznaczamy cele jesteśmy w stanie lepiej zorganizować swój czas i środki tak aby skupiać pełną uwagę na wykonaniu zadania.

W takich sytuacjach zawsze warto powołać się na jakiś mądry cytat:

„Wyznaczaj sobie cele, które mają pozytywny wpływ na Twoje życie. Traktuj wybrane przez siebie cele jako poszerzenie Twojej obecnej rzeczywistości, nie jako drogę do kontroli przyszłości”

crossfit girl dobrusia dobrosława kucharzak crossfit trening crossfit toruń competition zawody crossfit forfit zaspa

 

No dobra, wiemy już jakie są zalety całego procesu celowania, nie wiemy jednak jak te cele wyznaczać a co ważniejsze realizować. Dlatego też stworzyliśmy dla Was 6 podstawowych kroków w wyznaczaniu i realizacji założonych celów:

  1. Określ swoje wartości. Wyznaczone przez Ciebie cele muszą zgadzać się z Twoimi wewnętrznym wartościami. Tylko wtedy cel będzie w stanie współpracować z wartościami w harmonii.
  2. Czego tak naprawdę chcesz? Musisz bardzo dokładnie wiedzieć do czego chcesz dojść. Dzięki temu będziesz wiedział na czym skupiać swoją uwagę. Jeżeli będziesz wiedział czego chcesz – praktycznie wybrałeś cel.
  3. Zapisz sobie swój cel np. na kartce lub podziel się nim z bliską osobą. Ważne jest aby był on widoczny, abyś codziennie sobie go przypominał lub w razie zapomnienia ktoś Ci o nim przypomniał. W momencie gdy nasz cel umyka gdzieś naszej uwadze zaczynamy o nim zapominać, odstawiamy go na drugi plan.
  4. Bądź precyzyjny!!!!!! Ustal dokładną datę zakończenia realizacji swojego celu. Nadawaj mu jak najwięcej cech, etapów itp. Tak abyś mógł mierzyć swój postęp.
  5. Zanim przejdziesz do realizacji, najpierw musisz zastanowić się jak osiągnąć sukces. Czyli np. cel- nie piję przez miesiąc. W tym momencie musisz zastanowić się jak to zrealizować. Czego unikać(np. barów)? Jakie są przeszkody? Jakie rzeczy zacząć robić(np. ćwiczyć)? Konkretna strategia i taktyka do podstawa nie tylko wojenna ale też życiowa.
  6. NIE RÓB TEGO SAM. Zaangażuj w realizację swojego celu przyjaciół, rodzinę itp. Potrzebujesz osób, które będą Cię motywowały, które razem z Tobą osiągną wyznaczony cel. Pamiętaj, że nic nie musisz robić sam jeżeli w pobliżu masz rodzinę i przyjaciół. Jeżeli znajdą się jednostki przeszkadzające, zakłócające Twoje zadanie, trudno, wyeliminuj je z grona wsparcia.

Wymienione powyżej kroki powinny Wam chociaż trochę pomóc w wyznaczaniu celów.

POWIĄZANE ARTYKUŁY

CrossFit: 12 niepisanych zasad

CrossFit oprócz podstawowych reguł postępowania ma także niepisane zasady, które obowiązują i są wymagane od każdego zawodnika. Mamy dla Was 12 takich zasad.

Dla kogo jest CrossFit?

Wielu z Was zastanawia się zapewne kim tak naprawdę są Ci CrossFitowcy? CrossFitowcem może zostać każdy nie ważne czy jest agentem nieruchomości,...

7 kobiecych problemów z CrossFit-em

Kobiet w CrossFit ma ciężkie życie. Sprawdźcie z czym muszą zmagać się dzielnie Panie CrossFiterki
© 2015 Trec Nutrition Sp. z o.o. All rights reserved
projekt i realizacja: [zjednoczenie]