Zarzut/ clean, power clean

barbell clean rack fot. Magda Andrzejewska ZapytajTrenera.pl

Podrzut jest bojem, w którym zawodnicy podnoszą sztangę najpierw na klatkę piersiową (obręcz barkową), a następnie wykonują wybicie góry (Jerk) czyli uniesienie sztangi ponad głowę. Magda Andrzejewska zaprezentuje wraz z Marcinem podstawy techniczne z zarzucie sztangi - pierwszej cześci samego podrzutu.

 

 

Med. Ball Clean- Zarzut piłką lekarską

Piłkę kładziemy miedzy stopami

Med Ball Clean

 

W momencie wyprostu ciała unosimy barki ku górze trzymając piłkę blisko siebie

med ball shrug

 

Przed zejściem do przysiadu obracamy dłonie, tak aby przód piłki pozostał nieruchomo

med ball clean

 

Barbell Clean- Zarzut

Stajemy przed sztangą i uginając kolana oraz biodra, pochylamy się chwytając sztangę nachwytem tak,

aby barki znajdowały się przed nadgarstkami.

Biodro lekko wycofane do tyłu

Obręcz barkowa otwarta

Plecy wyprostowane

Barbell clean

 

Chwyt ma być „zamknięty” tzn. chwytamy za kciuk.

zamek, chwyt zamkowy

 

Ruch zaczynamy barkami i biodrami ku górze, sztanga znajduje się cały czas przy ciele.

W momencie podejścia sztangi na wysokość klatki piersiowej, sztangę, przekładamy łokcie pod sztangą wysoko w przód.

Sztanga ma ułożyć się na obręcz barkową, nie na klatce piersiowej.

W momencie zejścia do przysiadu ze sztangą łokcie trzymamy wysoko, plecy proste, kolana na zewnątrz.

barbell clean squat

 

Zobacz też:

*Technika przysiadu

*Ćwiczenia na kółkach gimnastycznych

*Kettlebell Swing

POWIĄZANE ARTYKUŁY

4 sposoby na zwiększenie siły

Mamy dla Was 4 alternatywne ćwiczenia na poprawę siły i wytrzymałości mięśniowej:

Etykieta CrossFitowca – czyli jak zachowywać się na WOD-zie

Każdy szanujący się CrossFitowiec powinien znać podstawowe zasady zachowania w trakcie WOD-u. Tych, którzy ich jeszcze nie znają zapraszamy do lektury.
© 2015 Trec Nutrition Sp. z o.o. All rights reserved
projekt i realizacja: [zjednoczenie]